Motto:
“Matematica este limba cu care Dumnezeu a
scris universul.”
Galileo Galilei
Totul a pornit de la un singur punct.
Acest punct singular a reprezentat prima dimensiune, unicitatea, întregul infinit
. Geometria sacră a început odată cu primele manifestări, expansiuni ale
spiritului universal. Punctul , a văzut ca nu e bine să fie singur, şi s-a
divizat, generând a doua dimensiune. Aşa a apărut marea expansiune,
Big-Bang-ul.
Creaţiile s-au aşezat pe o sferă, bine
ştiut fiind faptul că fiecare punct de pe sfera este egal departat de un punct,
numit centru. Aceasta ne spune că nimeni nu e mai înalt decât celălalt, toţi
avem aceleaşi potenţialităţi.
Geometria sacră ne ofera trăirea
diviniăţii, înţelegând simbolurile universului, ne putem transforma viaţa
noastră şi a celor dragi de lângă noi. Viaţa
noastră este o reflecţie a creaţiilor noastre, ne construim propriul univers prin gânduri , vorbe
şi fapte.
Studierea şi înţelegerea geometriei
sacre ne deschide larg o fereastră spre întregul cosmos. Putem călători prin spaţiu şi
timp, prin lumea noastră interioară şi
prin cea exterioară.
Pare magic, nu? Magia transpare din
formele geometrice care ne înconjoară, pe care le regăsim în natură, manifestate
într-o bogăţie de forme, culori , numere: fagurii plini cu miere au formă
hexagonală, fulgii de zăpadă , steaua de
mare are forma pentagonală, galaxiile au forme spiralate, brazii au formă
conică, urechea umană , caluţii de mare, cordonul omblilical şi există numeroase
alte exemple.
Geometria
sacră este arhitectura universului , un prim tipar, mintea divină, adevărul
pur. Dacă nu ne cunoaştem limitele , ar fi bine să le descoperim. Odată definite , urmează să le
depăşim. Matematica sacră este instrumentul care , utilizat cu generozitate ,
ne ajută să facem saltul de la o treaptă spirituală la alta.
Egiptenii
aveau doua şcoli ale misterelor. Una era numită “Ochiul stâng al lui Horus” iar
cealaltă “Ochiul drept al lui Horus”. În
prima se preda despre principiile feminine ale creaţiei, despre dragoste
necondiţionată şi compasiune, iar în cealaltă se predau principiile masculine
ale creaţiei, de forţă şi logică.
Floarea Vieţii este întrepătrunderea dintre Univers, formele
de viaţă şi spirit, stă la baza creaţiei, reprezentând echilibrul dintre
principiul feminin şi masculin. Floarea Vieţii este alcătuită din mai multe
cercuri suprapuse la intervale egale, aranjate simetric, ce îi conferă aspectul
unei flori. Ea reprezintă conexiunea dintre spaţiu şi timp şi conţine toate
informaţiile care stau la baza creaţiei Universului. Acest model poate fi întâlnit pe stâlpii
porţilor ţărăneşti din Maramureş, în neaşteptate locuri ale caselor ţărăneşti.
În
Floarea Vieţii se regăsesc solidele platonice , care stau la baza materiei şi a
alchimiei. Acestea sunt: tetaedrul,
hexaedrul sau cubul, octaedrul, dodecaedrul şi icosaedrul. Tetraedrul şi
cubul sunt de natură masculină şi ele reprezintă emisfera stangă a creierului;
dodecaedrul si icosaedrul sunt de natură feminină şi reprezintă emisfera dreaptă a creierului;
iar octoedrul reprezintă puntea de legatură , adică partea centrală a
creierului , corpul calos.
Aceste
solide regulate emană o energie benefică şi armonioasă şi pot fi utilizate ca
factori de armonizare în spaţiile înconjurătoare, sau ca simple elemente de
decor.
Cele
cinci corpuri platonice împreună cu sfera, reprezintă baza lumii materiale. Atomii
sunt sfere constituite dintr-un nucleu, în jurul căruia norul electronic se
mişcă cu 9/10 din viteza luminii. În cristale , atomii se aliniează în linie
dreaptă, în triunghi, într-un tetradru, un octoedru, un icosaedru sau
dodecaedru.
Geometria
sacră nu este întalnită doar în natură, omul observând natura, a utilizat formele regasite în arhitectura
multor edificii religioase, cum ar fi biserici, catedrale, moschei, temple,
altare, tabernacole.
Geometria sacră are la baza două numere matematice magice: p
(3,14)
(citit pi) şi numărul de aur j
(1, 168)
(citit fi) , a caror combinaţie stă la baza tuturor
construcţiilor care au rezistat timp de milenii. Aceasta proporţie şi numărul p
se găsesc în spirala lui Finbonacci, o secvenţă de numere, în care fiecare
număr se obţine din suma numerelor precedente din această secvenţă. Primele
zece numere din această secvenţă sunt: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55,
aceasta proporţie este expresia proporţiei divine şi se regaseşte pornind de la
structura unei furnici, a unui fir de iarbă, până la structura corpului uman.
Este
structura sacră pe care este clădit tot Univesul, cu tot ce conţine în el.
Numărul de aur mai este numit “media de aur” sau “raportul de aur” sau “secţiunea (tăietura) de aur” sau “proporţia divină” . Acest număr a fost cunoscut din timpuri străvechi de catre iniţiaţii egipteni şi greci , dar nu a fost divulgat decât abia in sec. al III-lea i.H. de către Euclid.
Numărul de aur mai este numit “media de aur” sau “raportul de aur” sau “secţiunea (tăietura) de aur” sau “proporţia divină” . Acest număr a fost cunoscut din timpuri străvechi de catre iniţiaţii egipteni şi greci , dar nu a fost divulgat decât abia in sec. al III-lea i.H. de către Euclid.
Dreptunghiul
de aur este dreptunghiul în care raportul lungimilor laturilor este egal cu “numărul
de aur”. Corpul uman daca stă cu braţele în lateral este înscris intr-un pătrat,
iar dacă stă cu braţele oblic, poate fi înscris într-un cerc. Acest adevăr a
fost surprins , în desenul realizat în anul 1492 de către Leonardo da Vinci ,
numit “Omul Vitruvian”.
Proporţiile
lui David, sculptat de genialul Michelangelo Buonarroti, sunt conforme cu
raportul de aur, adică raportul dintre distanţa de la ombilic la tălpi şi distanţa
de la ombilic la vârful capului este j.
Genialul
sculptor român , Constantin Brâncuşi, avea cunoştinte tainice despre numărul j, mărturie sta “Poarta
sărutului” , numită de însuşi autorul ei “Monumentul întregirii neamului”.
Afirma de asemeni “Măsura şi numărul de aur te vor apropia de absolut”
Concepţia
lui Pitagora rezumată sub forma “Numerele guvernează lumea” se regăseşte în
toate sistemele filozofice de-a lungul veacurilor. Numărul este un mod special
prin care se exprimă forma. Acum nimic
nu ne mai poate da voie să credem ca perfecţiunea universului, natura sau
perfecţiunea corpului uman au putut fi create la întâmplare.
Divinitatea
a dăruit pământenilor geometria ca să poata gândi noţiunea de perfecţiune.
Universul este sferic ca si Cel care l-a creat.
Aceste
modele geometrice simbolizează principiul metafizic fundamental al relaţiei inseparabile
dintre parte şi întreg. Tocmai acest principiu al unităţii stă la baza întregii
geometrii, care pătrunde în arhitectura tuturor formelor, în diversitatea lor
nesfarsită.
Acest
principiu al interconectării, inseparabilităţii şi unităţii ne aduce aminte
permanent de relaţia noastră cu întregul, de acest plan al minţii divine pentru
fundaţia sacră a creaţiei.

Foarte frumos descris. felicitări!
RăspundețiȘtergere